söndag 9 juni 2013

Vem är du..?

Dröm till den 9 Juni 2013

Jag skulle göra något, något som krävde att jag behövde anlita någon.
Eftersom jag är så feg med det beslutade jag mig att ha med mig Linnéa som stöd.
Nea var allmänt ointresserad men ställde upp

Vi fick hem en kille till huset.
Jag var för övrigt ensam i hela huset.
Han var söt, blond, lång, såg sådär utarbetat trött ut och använde glasögon när han läste.
Och han hade en mjuk, fin röst.

Vi pratade om vad vi nu pratade om, tackade och gick.
Jag tyckte han var söt, och tänkte på nästa gång vi sågs.
Då skulle jag se om jag kunde komma honom närmare,
för det var något speciellt med honom som jag ville se mer av.

Samma kväll var det en förfärlig storm utanför!
Jag öppnade fönstret och satte mig därvid för att njuta av ljudet.
Jag ville kolla ut, men gardinen var neddragen och utanför var det en blåmes som speglade sig och som skymde hela sikten. Då upptäckte jag att det var neddraget och rullade upp gardinen.
Stormen utanför var enorm! Det blåste och regnade så hårt att lyktstolparna vajade!
Och längst upp såg jag ett flygplan som vände om eftersom det inte kunde fortsätta i vinden.

Sedan såg jag något falla, som hade päls.
Precis efter vaknade jag (i drömmen) och undrade hur mycket av det som var sanning eller ej.
Det visade sig att stormen hade vart sann, och kort senare skrev Nea till mig att snubben vi snackade med hade råkat ut för en flygplans-olycka i blåsten och låg på sjukhus.

Jag blev förkrossad.
Jag kände honom inte ens, men jag blev förkrossad.
Jag hade hans visitkort och kollade upp hans namn, och hittade två hemsidor där han var med.
Dels en som tillhörde företaget han jobbade för (som hade en stor, orange bakgrund) och en annan som var hans egen hemsida.
Den som tillhörde företaget var svår att kolla på, för överallt hade folk skrivit "krya på dig!" och "tänker på dig" och några hade till och med skrivit "rip..". Några hade frågat var som hade hänt, och tydligen var det något med hjärtat att göra, för han var kopplad till en hjärtmaskin.

Hans egna hemsida hade också några som skrivit, och jag hittade lite texter han skrivit.
Dem var underbara... Lite lagom filosofiska, men mest bara tankar om livet.
Jag läste dem alla, fram tills den senaste han skrivit innan olyckan.
Den handlade om hur missnöjd han var med sig själv, och hur han önskade att han kunnat göra mer i livet innan det var för sent.
Jag kunde inte läsa mer efter den, det blev för mycket.

Sedan vaknade jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar